Creatief aan de slag met Susanne van Wijstudio

Susanne is een van de creatieve breinen van wijstudio, het team achter de vernieuwde uitstraling van TintelTuin. “De samenwerking met TintelTuin was echt een feestje. Stiekem balen we dat we nu klaar zijn.”

Intensieve samenwerking

Wijstudio is een strategisch ontwerpbureau dat werkt vanuit de identiteit van een opdrachtgever. “We werken intensief samen met onze opdrachtgevers zodat we komen tot een ontwerp dat echt bij een bedrijf past en goed voelt. Zo ook met het team van TintelTuin.” Susanne legt uit. “We hebben enorm veel sessies gehad om TintelTuin goed te leren kennen. Online, maar ook op verschillende locaties.”

Een warm gevoel op iedere locatie

Je krijgt pas echt een goed beeld van een bedrijf als je het zelf ervaart, vindt Susanne. “We hebben ontzettend veel locaties bekeken. Mooi om te zien hoe alles wat we in de sessies hoorden daar echt tot leven kwam.” Het viel Susanne vooral op dat overal heel goed over na is gedacht. “We waren echt onder de indruk van de inrichting op de opvanglocaties. Je ziet meteen dat er enorm veel aandacht is besteed aan wat kinderen nodig hebben.”

Hart voor elkaar

Daarnaast voelde de sfeer ontzettend goed aan. “Medewerkers gaven aan zich enorm gewaardeerd te voelen. Dat vond ik best wel indrukwekkend. Veel bedrijven zeggen dat ze goed zijn voor hun personeel, maar hier voelde ik het ook echt. Iedereen ziet in hoe mooi het werk is dat hier verricht wordt.”

Van strategie naar beeld

Terug naar het creatieve proces. Tijdens de brainstormsessies stond de identiteit van TintelTuin centraal. “De strategie was er al en zag er goed uit. Tijd dus om uit te pluizen wie TintelTuin echt is. Na veel nadenken, overleggen en bijschaven stond er een sterk verhaal. De woorden samen, stabiel, leren, kwaliteit en plezier komen overal terug. De basis van TintelTuin.”

Ik werd enorm blij van de bezoeken aan verschillende TintelTuin-locaties. Hoe kan het ook anders met zoveel vrolijke kinderen.

Door Susanne Kuiper, mede-eigenaar van Wijstudio

Vernieuwend en herkenbaar resultaat

De nieuwe uitstraling van TintelTuin is fris, maar ook herkenbaar. Susanne: “We hebben ons laten inspireren door de vorm en de mensfiguren van het oude logo, maar die doorontwikkeld naar iets nieuws. De letters van het logo zijn samen een familie van vrolijke karakters die het gevoel van samen uitstralen.” Ook de teksten hebben nu het herkenbare TintelTuin-gevoel. “Vanuit de kernwaarden zijn een nieuwsgierige, aandachtige en speelse stem ontstaan die in alle uitingen doorklinken.”

Susanne sluit af. “De samenwerking ging heel natuurlijk. We hebben hier met zoveel plezier aan gewerkt en blijven maar nieuwe poppetjes voor in de TintelTuin-familie ontwerpen. Geweldig om alles nu tot leven te zien komen op de locaties!”

Gerelateerde verhalen

7 november 2022

Vader Roco: “TintelTuin is een degelijke, stabiele opvang met lieve mensen”

Lees meer
11 oktober 2022

Uitdaging en vertrouwen creëren met interieurontwerper Talitha

Lees meer
5 oktober 2022

Vol energie aan de slag met manager pedagogiek Marije

Lees meer